Kampanjetilbud for å bestille lader til elbil via MER

Postet av Styret den 19. Nov 2022

Hei alle sammen

Styret har fått til en ny kampanje for å se om det er flere, som ønsker å anskaffe elbillader som kan kobles på ladestrukturen vi satte opp i fjor. Dette til de av dere som ikke benyttet muligheten i fjor, har en garasjeplass, eller en selvstendig lader i dag. 

Kampanjeprisen er kr 18,990,- (inkl mva). Frist for melde seg på settes til 25 november 2022. 

En forutsetning for å få til kampanjeprisen er at minimum 3 stk bestiller lader i kampanjeperioden. 

Hvis dere er interessert, sender dere inn vedlagt skjema til MER. Eventuelt kontakter styret om dere har noen spørsmål her: Kontakt styret (naborom.no) 

Vedlagt skjema:

Bestillingsskjema beboer -Haugerudåsen Kampanje - 2022.pdf


PS! Det er kun ladere via MER som er godkjent for nye ladere ikke allerede satt opp.




Automatiske døråpnere

Postet av Styret den 10. Nov 2022

Som de fleste av dere ble spurt om når dere hentet ventilasjonsfilter tidligere i oktober, var om dere ønsker automatisk døråpnere på ytterdørene.

Resultatet av denne spørreundersøkelsen, viser at det ikke var en overvekt av, ja det ønsker man. Mange ytret også et ønske om å ha det på dørene fra garasjeplan i stedet. Utfordringen med dørene i garasjen er at her må man også bytte dørene, er kun dør inn til nr 85 som kan benyttes for automatisk døråpner. Som ville ha økt kostnadene betraktelig. 

Styret tar også med i vurderingen av å ha dette på utgangsdørene ikke er nok, siden alle byggene har en innerdør som også må byttes videre inn til heisen som også burde ha en automatisk døråpner. For at dette skulle gi en god effekt. Styret kom derfor frem til i siste styremøte at kost nytten ikke er der pr nå. Styret vil jobbe videre med dette for å se hvordan vi kan løse det i fremtiden. 

Styret vil i stedenfor prioritere portåpnere i nr 89, 87 og 85. Vi vet at mange har slitt med dem over en lengre periode nå.  




Parkering på gjesteplassene

Postet av Styret den 6. Nov 2022

Hei alle sammen

Vi har i den siste tiden sett en del feilparkeringer av beboere og fått tilbakemeldinger fra parkeringsselskapet. Dette være parkering av egne biler på gjesteplassene, parkering uten gjestekort, stå over 72 timer uten å være borte i 24 timer. 

For å presisere parkeringsbestemmelsene vi har for våre 5 gjesteplasser. 

  • Beboere kan kun stå på gjesteplassene i maks 20 min for av/pålessing.
  • Beboerbil defineres av hvem som disponerer bilen, ikke hvem som eier den. Dette fordi noen har firmabil, leasingbil eller låner bil av andre som ikke er registrert på dem selv. 
  • Gjesteparkeringen er kun for besøkende, ikke beboere som har 2 biler, ikke vil stå langs Haugerudveien eller enklere å parkere ute ved 85 ved gjesteplassene enn i garasjen.
  • Må ha godkjent gjesteparkeringskort lett synlig i frontvinduet. Ikke egenproduserte lapper.
  • Maks 72 timer uavhengig om bilen er flyttet på. Må da være borte i 24 timer, før ny 72 timer starter.
  • Kan ikke benytte to gjestekort samtidig, maks en besøkende bil per leilighet.
  • Ikke lov å stå på det skraverte område ute ved nr 85, det vil medføre bøtelegging også for besøkende. Årsaken er at vi alle ønsker lett tilgang for barnevogner, nødetater ol. 
  • Faste plasser i garasjen; Det er ikke lov å parkere på nummererte plasser i garasjen uten tillatelse fra eier av plassen. Selv om plassen er ledig, kan man ikke parkere der. Her blir det raskere bøtelegging og borttauing av bil, når eier av plassen melder fra til styret. Vi har hatt noen tilfeller av dette hvor beboere har kommet hjem og funnet plassen sin med en ukjent bil.

Vi har disse reglene fordi vi kun har 5 gjesteplasser, og de aller fleste har egen garasjeplass til minst en bil. De av oss som har flere biler eller mangler garasjeplass, må enten forsøke leie en ekstra plass eller stå langs Haugerudveien. Styret ønsker at det alltid skal være ledig plass for besøkende, ikke at det står beboerbiler som tar opp plassene. Det er derfor vi har disse reglene, for felleskapet. 

Brudd på disse reglene fører til bøtelegging og kan medføre borttauing om det vedvarer. Styret har også besluttet i sist styremøte at en seksjon har mistet rettigheten til å bruke gjestekort i 1 år, grunnet gjentatte brudd på sameiets parkeringsbestemmelser. 

Styret håper dette bedrer seg fremover. 

Styret




Ekstraordinært årsmøte 3 november

Postet av Styret den 26. Okt 2022

Styret kaller inn til et ekstraordinært årsmøte hvor vi ønsker å bytte revisor. Det må gjøres før årsmøte neste år. Det er også en beslutning som kun årsmøte kan ta, derfor det blir et ekstraordinært årsmøte. 

Styret har ikke vært fornøyd med BDO som vi har i dag. Alltid seint ute. Ny revisor koster ca det samme, så det er ingen endringer i kostnadene, kun bytte til ny revisor.  

Det ekstraordinære årsmøte blir 3 november kl 10 på Zoom. Se innkalling dere vil få for hvordan dere logger inn og full agenda. 

Hilsen Styret




Utlevering av ventilasjonsfilter for 2022

Postet av Styret den 10. Okt 2022

Hei alle sammen

Da er det tiden for å dele ut ventilasjonsfilter igjen. Utdelingen skjer innerst i garasjen ved tekniskrom.

Tirsdag 18 oktober kl 18.00-19.00

Onsdag 19 oktober kl 19.30-20.00

Disse filtrene deles ut omkostningsfritt, en gang i året. Dere må selv bytte filteret i ventilasjonsanlegget i leiligheten.

Alle beboere må komme og hente filter en av disse to dagene, om dere ikke er hjemme. Slå dere sammen med en nabo som kan hente det for dere.

Det anbefales å bytte filter minst en gang i året. Hvis ikke er det større sannsynlighet for at ventilasjonsanlegget stopper og dere må ut med en større kostnad. Ventilasjonsanlegget er ikke en del av fellesareal og service og eventuelle feil er seksjonseier sitt kostnadsansvar. Se her for å finne ut hvordan man bestiller ekstra filter utenom den som blir delt ut i oktober. Vanlige spørsmål (naborom.no) 

Se også vedlagt bilde, som er oppslaget som henger på ytterdørene.

I forbindelse med utdeling av ventilasjonsfilter kommer vi også til å ta et opprop om det er stemning for å sette på automatiske dørpumper på våre fire hovedytterdører. Det påløper en kostnad for dette for sameiet, styret ønsker derfor å høre om dette er noe man ønsker, Hvis ikke vil vi ikke bestille det.  




Varme i radiatorene

Postet av Styret den 28. Sep 2022

Hei alle sammen

Varmen i radiatorene, vil bli påslått i løpet av førstkommende uke. 

Vi minner om at varmen styres av hvor kaldt det er ute, det vil derfor ikke være en konstant temperatur gjennom dagen og hver dag. Temperaturen vil normalt ligge maks rundt 20-22 grader. 

Ser vi har fått noen spørsmål om dette i styremailen. 

Hilsen Styret




Sommerferie for styret

Postet av Styret den 26. Jun 2022

Fra 1 juli til 15 august vil styret avvikle ferie. Det vil si at det kun er kritiske mailer som vil bli besvarte i den perioden. Alle andre henvendelser vil bli besvart etter 15 august. 

Ønsker alle en riktig god sommerferie.

Hilsen styret




Test av brannalarm i dag

Postet av Styret den 11. Jun 2022

I dag testet vi brannalarmen for første gang på flere år, vi har heller ikke hatt noen falsk alarm på noen år. 

Denne testen ble ikke meldt av årsak for å teste reaksjonsevnen til alle som var hjemme, på hvor raskt man kommer seg ut og at alle går ut når brannalarmen blir utløst. 

Styret noterte seg at noen ikke hadde tenkt å gå ut, måtte bli bedt om å gå ut. Det var også flere som kunne ha kommet seg ut raskere. Det var også 4 beboere som valgte å ta ned røykvarsler for å stoppe sirene som ikke er lov. Går brannalarmen skal man gå ut så raskt som mulig, ikke skru ned røykvarsler. 

Ellers gikk testen veldig bra. Styret ser vi har noen punkter vi trenger å jobbe med videre. Eksempel hvor oppmøtested, hvor man skal møte hen.