Garasjeport åpen

Postet av Styret den 1. Aug 2023

Garasjeporten har stått åpen siden i går ettermiddag. Det jobbes med å få den fikset. En svidd motor er årsaken. Bytte av den er bestilt. Kameraovervåkningsselskapet har fått beskjed om å følge ekstra med på natten når den står åpen. Slik at ikke uvedkommende kommer seg inn. Hilsen styret


1 Kommentar

Bruk av plissegardiner

Postet av Styret den 7. Jul 2023

Hei alle sammen

Sameiet har hatt et tilfelle av at bruk av plissegardiner har ført til at vindusglasset sprakk. Årsaken til det er den varmen som kan oppstå mellom gardinet og glasset på varme dager der solen varmer opp glasset. 

Forsikringen dekket dette denne gangen, men vi har fått beskjed om at det ikke vil skje neste gang. 

Vi ber derfor om at alle beboere er obs på dette med bruk av plissegardiner og faren ved sprekk i glass grunnet varmegang. 

Legger ved en artikkel om dette: Termisk brudd - Hva er årsak til sprekk på vindu og glass? (tindevindu.no)

Er det en soldag og solen står på, husk å være forsiktig med å dekke til glasset med plissegardiner. Skulle vi få en ny sak med sprekk i vinduet hvor dette er årsak, vil det være den enkeltes seksjonseiers ansvar og kostnad og få det fikset. 

Hilsen Styret




Sommerferie for styret

Postet av Styret den 29. Jun 2023

Hei

Styret avvikler ferie fra 1 juli - 15 august. 

Kun tidskritisk mail som kommer inn vil bli håndtert i perioden. 

Bestilling av gjesteparkeringskort, nøkler, postkasseskilt, andre henvendelser som kan vente, etc. Vil bli håndtert etter 15 august. 

Styret ønsker alle en riktig god sommer. 

Hilsen Styret 




Felleskostnadene for juli

Postet av Styret den 18. Jun 2023

Hei alle sammen

Ser det har gått litt raskt i svingene hos OBF. Fakturavarsel har kommet før mail som skulle sendes ut av fra dem. 

Grunnet økte kostnader i samfunnet for øvrig, som også gjelder for sameiet med tanke på våre leverandører har styret sett seg nødt til å ta en ekstra engangsinnbetaling av felleskostnadene dere alle betaler for en gang i måneden. 

Den høye summen for juli er altså inkludert en dobbel felleskostnadsmåned i forhold til fordelingsbrøken som gjelder for sameiet vårt.  

Styret beklager ulempene dette medfører, men vi ser på slike innbetalinger som nødvendige i disse tidene vi er i.

Hilsen Styret 




10 års fest av sameiet

Postet av Styret den 12. Jun 2023

Hei alle sammen

Tiden har flydd fort, for noen av oss har vi bodd her i snart 10 år. 1 juli 2013 startet innflyttingen.

Styret har ønsker å holde en 10 års samling, men vi lurer på om det er noen beboere som ønsker å være i festkomiten? Planen er helgen 19/20 august, slik at flest mulig er tilbake etter ferien. 


Flott om dere som har lyst å være med i festkomiten gir oss en lyd til styret@haugerudaasen.no 


Hilsen styret. 




Søppelrommet

Postet av Styret den 25. Mai 2023



Hei alle sammen Trist syn som møter oss. At vi har noen voksne mennesker som ikke klarer å gå et par meter inn og kaste i en av de syv andre kassene som ikke buler fordi den er stappfull. Tusen takk til dere som er flinke å kaster ting som dere skal i søppelhuset. Til dere andre som gir F, vet hvem dere er, skjerp dere! Hilsen styret



Vask av garasjen 3 mai - Alle biler, MC og sykler må ut av garasjen

Postet av Styret den 26. Apr 2023

Vask av garasjen

 

Onsdag 3. mai

Kl. 8.00 – 16.00

Garasjen må være tom for biler,

sykler, etc. i overnevnte

tidsrom.

Sameiet tar ikke ansvar for eventuelle

skader dersom biler / sykler

ikke blir fjernet.

Biler som ikke er fjernet vil bli tauet bort for eiers regning og risiko.

 

 Hilsen Vask av garasjen.docxStyret 




Utplassering av søppelcontainer 4 mai

Postet av Styret den 26. Apr 2023

Det blir utplassert kontainer torsdag 4. mai. 

Denne blir tømt 5. mai for så å bli utplassert på nytt samme dag.

Containeren blir da stående over helgen og hentes mandag morgen, 8. mai.

I containeren kan det kastes alt av gamle, ødelagte møbler, madrasser og ting man ikke har brukt for.

Styret har sett det er mange som bør ta en runde i bodene sine og kaste unna en del. Så benytt muligheten. Container.docx 

NB! Det skal ikke kastes elektriske produkter, maling, kjemikalier, bildekk o.l.

Dette må leveres på nærmeste gjenvinningsstasjon

 

Hilsen styret




Garasjevask 3 Mai

Postet av Styret den 3. Apr 2023

Hei alle sammen. Dette er bare en tidlig melding om at garasjevasken i år blir onsdag 3 mai. Besluttet i styremøte 30 mars. Datoen alle biler og mc må ut av garasjen. Det vil bli sendt ut nytt varsel med også oppslag på dører når tiden nærmer seg. Hilsen styret



Beboerskriv Mars 2023

Postet av Styret den 22. Mar 2023






Sameiet Haugerudåsen

Beboerskriv nr. 1/2023

Styremailen sjekkes hver dag også i helger. Kritiske e-poster vil bli besvart med en gang og ellers i løpet av 5 virkedager. 

Hvordan dere kommer i kontakt med styret, gjør dere via hjemmesiden vår her: Kontakt styret (naborom.no)

I disse dager laver snøen ned og vi ser alle frem til våren og sommeren. Planen er at vi skal gjøre det fint og hyggelig å være ute på fellesarealene vi har. Slik at alle kan bruke den når vi har fine dager med sol og varme. 

Nyttig informasjon

Ta gjerne en titt på vår nye hjemmeside https://haugerudaasen.naborom.no/.

Her kommer listen med nyttig informasjon dere finner mer info om på vår hjemmeside:

  • Bestille frosting av balkonger  
  • Bestille nøkkel
  • Bestille postkasseskilt 
  • Bestille solskjerming
  • Bestille ventilasjonsfilter
  • Elbil og ladning i garasjen
  • Husordensregler
  • Hva følger leiligheten
  • Melde skader
  • Portåpner til garasjen
  • Skifte ventilasjonsfilter i 2 roms leilighet
  • Utleie/leie av garasje
  • Vedtekter

 Kommunikasjonsmidler

Styret vil først og fremst bruke hjemmesiden som kommunikasjonsmiddel når vi ønsker å kommunisere med beboere/eiere enten om informasjon eller ting som inkluderer alle. Her er det mulig å melde til alle beboere, eiere eller bare enkelte blokker om noe kun er relevant for noen få. Dette sammen med e-post og/eller oppslag om det er viktige saker. 

Røyking på balkong og fellesarealer

Styret minner om at det er forbudt å røyke innendørs i fellesområder, det gjelder også i garasjen. Styret ber om at alle som røyker og snuser viser hensyn og kaster sneiper/snusposer korrekt. Dere som røyker på balkonger bes vise hensyn til de under og over dere. Med tanke på sneiper og røyk. 

Avfall og søppelhåndtering

Avfall skal sorteres i respektive containere. Alt avfall skal pakkes godt inn. Øvrig avfall har den enkelte beboer selv ansvaret for å frakte til nærmeste miljøstasjon eller gjenvinningsstasjon. Verken pappesker, søppelsekker eller annet ska hensettes på bakken, da renovasjonsetaten ikke tar dette med seg. Når nærmeste søppelkasse er full, er det lov å gå lenger inn og bruke de andre. Vi har 8 søppelkasser i søppelhuset, ikke kun den nærmeste. Fint om alle kan gå litt lenger inn og fordele, tar dere bare ett par ekstra sekunder å gå lenger inn i søppelhuset. Styret har gjennom 2022 satt opp to nye søppelkasser i garasjen ved inngang til 87 og 89. Fint om de brukes flittig. Vi får tilbakemelding fra vaktmester at de finner søppel rundtomkring i garasjen. 

Sikkerhet mot innbrudd/brann

Styret minner igjen alle om å passe på at garasjeporten lukker seg uten at uvedkommende kommer seg inn i garasjen når man kjører inn/ut. Alle dører skal ellers være låst og må ikke settes i ulåst posisjon. Vi har så langt vært heldige mot innbrudd. Nabolaget virker å ha blitt noe tøffere så det er viktig at vi alle passer på at vi ikke får uvedkommende inn i garasjen. 

Alle er ansvarlig for å påse at dører og garasjeport er lukket etter seg. Husk også at dere ikke kjører mot garasjeporten om den er på vei ned. Men venter til den er på vei opp igjen. Vi har hatt et tilfelle hvor en har kjørt i garasjeporten. 

Oppbevaring og orden på terrasse og i garasje

Styret minner om at det må være orden på terrassene. Det vil si; Balkongen/terrassen er ikke en plass man oppbevarer ting som ikke hører hjemme der. Den er ikke en ekstra bodplass. Det ser ikke særlig pent ut om man lagrer søppel og annet på terrassen. Dette er synlig for andre beboere og fra utsiden for alle som går forbi.

Gjesteparkering

Styret har fått tilbakemeldinger og ser at det er flere som ikke setter seg inn i reglene for gjesteparkeringen. Beboere kan maks stå 20 min på gjesteplassene. Utover det er disse plassene kun for gjester. Vi minner også om at gjester må stå parkert innenfor oppmerkede plasser. Gjester har også parkert på nummererte faste plasser, noe som vil resultere i borttauing. Gjester som står feilplassert, vil bli bøtelagt. 

Solskjerming

Styret har hatt oppe solskjerming i styremøte nå i januar 2021 om å åpne opp for flere leverandører. Det ble enstemmig vedtatt. Det betyr at det fra nå av er åpnet opp for at man kan benytte hvilken som helst leverandør for solskjerming. Ikke lenger kun en leverandør. Kravet om kun gråfarge er opprettholdt og fortsatt gjeldende. All solskjerming skal se lik ut, ta kontakt med styret for å få fargekode om dere vurderer solskjerming. Det er kun lov med utvendig solskjerming på balkongen, ikke singelvinduer som ikke er en del av balkongen. Vi har tre varianter, markise, sidescreen og screen ved vinduene, se gjerne eksempel i øverste etasje i nr. 91 som har alle tre. 

MER elbil ladestruktur

Vi har nå som alle vet satt opp ladestruktur slik at man kan hekte seg på denne via MER. Det vil kun være MER som gjelder fremover. Styret vil ved jevne mellomrom be om tilbud fra MER om 3 eller flere melder sin interesse for å sette opp lader. Ved siste forsøk, var det kun 2 stk. som ønsket lader. Men det vil bli forsøkt senere i 2023 om vil være flere som nå vurderer elbil. Prisen for 1kw er for tiden satt til kr 1,50. Ned fra kr 2 som den var på tidligere. 

De med eksisterende ladere fra før MER, kan ha den i fem år fra vi fikk ladestrukturen fra MER i 4 kvartal 2021, så til 4 kvartal 2026. Da må alle over på den nye ladestrukturen og gammel lader må nedmonteres. 

Ønske fra styret

Styret bruker mye tid for at alle beboere skal ha ett hyggelig bomiljø som er rent og pent. Vi ber og ønsker at alle vil være med å bidra til at vi får ett hyggelig bomiljø. 

Hilsen Styret




Tatt bort styrepostkassen

Postet av Styret den 16. Feb 2023

Til informasjon har styret tatt ned styrepostkassen som hang på veggen ved garasjeporten ovenfor inngang til nr 91. 

Årsak: 

Alle kan nå kommunisere skriftlig med styret via digitale løsninger. Alle eiere og beboere har en epostadresse i dag. 

Hilsen styret. 




Nye ringetablå ved utgangsdøren til 85, 87 og 89

Postet av Styret den 2. Feb 2023

Hei

Som dere har lagt merke til, har vi nå fått innstallert nye ringetablå.

Det eneste som ikke fungerer enda er at ringeklokken i leiligheten ringer når noen trykker på knappen.

Dette er feilmeldt og blir forhåpentligvis ordnet raskt av leverandøren.

Hilsen Styret



1 Kommentar

Magnet kontakt på boddør i bodetasjen i nr 87

Postet av Styret den 2. Feb 2023

Hei alle sammen

Noen av dere har sikkert oppdaget dette allerede. Men vi har fått satt opp en magnetkontakt i det store bodrommet, døren nærmest nødutgangen som går ut i det fri i samme etasje. Slik at dere lettere kan om dere skal bære inn tung ting, slå døren imot magnetkontakten, så døren forblir åpen. Det som er viktig er at dere husker å frigjøre døren fra kontakten når dere er ferdig med det dere skal i boden. Se også bildene om dere enda ikke har sett dette. 

Årsaken til at vi har satt opp dette nettopp her er at denne døren er ekstremt tung å åpne i forhold til de andre boddørene. 

Hilsen styret






Kontroll av brannanlegget

Postet av Styret den 6. Jan 2023

Kontroll av brannanlegget.

Da er tiden kommet for den årlige kontrollen av brannanlegget i vårt sameie.

Det er Firesafe som gjennomfører denne. De trenger da tilgang til alle leilighetene i h.t. tidspunkt nedenfor.

Mandag 16. januar Haugerudveien 91 kl. 08.00 – 09.30

Mandag 16. januar Haugerudveien 89 kl. 09.30 – 10.30

Mandag 16. januar Haugerudveien 87 kl. 10.30 – 11.30

Mandag 16. januar Haugerudveien 85 kl. 12.00 – 13.00

Hvis du ikke er hjemme, må du snakke med en nabo eller bekjent som kan være tilstede.

NB! Dersom leiligheten ikke er tilgjengelig på overnevnte tidspunkt, vil seksjonseier måtte betale fullt ut for ny befaring senere.

Sirener / brannklokker vil bli testet i oppsatt tidsrom, men det er ikke nødvendig å forlate bygget under testen.

Hilsen Styret